[Wikirobota] portale na SG

Przykuta przykuta w o2.pl
Wto, 12 Sty 2010, 23:25:28 CET

> Zgodnie z ostatnimi ustaleniami z kawiarenki nagłówek "Grafika na medal"
> powinno się zmienić na "Ilustracja na medal".
>
> Poza tym nie podoba mi się podział tematyczny portali. Geografia jest
> jedną z nauk ścisłych i przyrodniczych,

niekoniecznie, jest też nauką społeczno-ekonomiczną (podział na fizyczną i humanistyczną jest wyraźny)

więc niezręcznie wygląda
> zestawiona obok. Nie byłoby kłopotu, gdyby zamiast "Geografii" dać
> "Świat" (obok którego dobrze wyglądałaby "Polska"). Podobnie "Historia"
> jest jedną z nauk humanistycznych i źle wygląda postawiona obok,
> zwłaszcza że "Archeologia" umieszczona jest prawidłowo w obrębie "Nauk
> społecznych i humanistycznych".

też tam będzie wyeksponowany link

Obie kategorie są zbyt duże, by je zagnieżdżać. Geografia to chyba 30% Wikipedii, a chodzi o prezentacje posiadanych treści. Z historię podobnie. Dałbym "Czas" i "przestrzeń" ale to już za daleko abstrakcyjne :)

W tym wypadku nie mam lepszej propozycji
> od wrzucenia historii do nauk społecznych i humanistycznych. Ze względu
> na bardziej umowny charakter podziału pozostałych portali trochę mniej
> kłóci się zestawienie obok siebie ogólnego portalu "Społeczeństwo i
> ludzie" oraz "Religii" i "Sportu".

j.w. - to są dość mocno rozbudowane treści.

> Obok komórki "Dołącz do wikipedystów" dobrze wyglądałaby komórka
> "Wiadomości z Wikipedii" w których pisałoby się krótkie, wybrane newsy
> a la tablica ogłoszeń, ew. z linkami do notatek prasowych, ogłoszeń itp.

Myślałem, by dać to w jednym - znaczy nieco mniej o dołączaniu i trochę newsów z wiki.

> Nie tylko z powodu wprowadzenia takiej rubryki dotychczasowe
> "Aktualności" zamienić należałoby na "Wybrane wiadomości ze świata". To
> co tam się pojawia często wisi na tyle długo że przestaje być
> "aktualnością". Po wtóre, ktoś wchodząc na stronę Wikipedii, mając na
> stronie głównej treści i linki dotyczące encyklopedii (AnM, DA,
> ilustracja, portale itd.) widząc nagłówek "Aktualności" myśli, że
> dotyczy to aktualności Wikipedii właśnie (związanych z nią).

"Z Wikipedii" ? O "Ilustracjach" jak nie zapomnę, to napiszę do Airwolfa (tu myślę podobnie, zresztą nie tylko tu :).

Na razie chcę tylko zamienić linki do kategorii - geografia i historia są obecnie wyeksponowane. O dodaniu geografii pod ścisłe nie zapomnę, jak i historii pod społ.-ekonomiczne.

Generalnie chcę nie tyle zrobić akademicki porządek, co dać łatwiejszy dostęp do tego co posiadamy. Za uwagi dzięki.

przykuta