[Wikirobota] Kanony i listy "must-have"

Robert Drózd rdrozd w sgh.waw.pl
Czw, 27 Mar 2008, 23:23:04 CET

Witam,

Dnia 27 marca 2008 ABX napisał:

> Hihi:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Artyku%C5%82y_biblijne_na_pi%C4%85tk%C4%99
> Znalazłem takie coś:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:Stopnie_oceny_jako%C5%9Bci

:-)

No bo "piątka" w rozumieniu tego modelu to artykuł lepszy niż DA (i
zweryfikowany formalnie), ale jeszcze nie medalowy. Czyli to taki art.
który np. przegrał głosowanie na medal, ale dostał D.A i jest
rozwijany.

Przyznam, że średnio czuję potrzebę tego poziomu.

Natomiast poziomy poniżej Dobrego Artykułu bardzo mi się w tym modelu
podobają.

Zalążek jak to zalążek.

Potem wersja startowa - której już nie trzeba za bardzo się wstydzić i
która często jest  bardziej rozwinięta niż hasło w encyklopedii PWN.
Potem artykuł na czwórkę - czyli już "prawie DA".

Ale razi mnie ta niekonsekwencja nazewnicza, zarówno na en.wiki, a tym
bardziej w dosłownym tłumaczeniu. Widać, że najpierw były tam - jak u
nas: stuby, medale i dobre artykuły, a potem dołożyli stopnie
pośrednie. I też o tej potrzebie kompatybilności systemu oceny jakości
z istniejącymi mianami trzeba pamiętać.

Pozdrawiam,
Robert

--