[Koalicja-l] Wyborcza: Darmowy podręcznik dobija księgarnie

Ewa Kedracka ewak w oeiizk.waw.pl
Czw, 8 Wrz 2016, 08:46:47 CEST

Zgadzam się z Alkiem - obwinianie podręczników (nie tylko bezpłatnych
dla uczniów (nie - "darmowych"), ale także epodręczników)za upadek
księgarń to straszna manipulacja. Podręczniki i dostęp do nich nie służą
utrzymaniu księgarń (i drukarzy - jeśli epodręczniki nabiorą znaczenia,
a zapewne nabierają).
Świat się zmienia i biznes księgarski w dotychczasowej postaci to
przeżytek. Żaba powoli podgrzewana ugotowała się (idąc tropem anegdoty
P.Senege'a z "Piątej dyscypliny). Jasne, że żal mi ludzi, ale...
Zgadzam się też z tymi osobami, które ubolewają, że aż tak mało wiemy o
korzystaniu w podręczników w polskich szkołach. Może ten upadający
biznes nie powinien oglądać się na IBE, a sam powinien (jakiś czas temu)
wziąć się za takie analizy?...
A czytelnictwo się "dywersyfikuje" - ci, co czytali, czytają coraz
więcej, ci, co czytali mało, nie czytają nic. Jest problem, zgoda. Niech
każdy robi, co może. Pochwalam nauczycieli wczesnoszkolnych - mają wiele
świetnych sposobów na to, żeby dzieci polubiły czytanie. No ale sami nie
dadzą rady zmienić ten stan rzeczy, w którym idziemy na taki minimalizm,
że pochwalamy KAŻDE czytanie, choć mnie to dziwi (bo nikomu nie
przychodzi do głowy pochwalać KAŻDE korzystanie z komputera  - naprawdę
nie ma złych, szkodliwych, pochłaniających niepotrzebnie czas
lektur?......)

Pozdrawiam serdeczne
Ewa Kędracka
OEIIZK