[Koalicja-l] Wyborcza: Darmowy podręcznik dobija księgarnie

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Pon, 5 Wrz 2016, 16:02:14 CEST

Tam gdzie działa darmowy podręcznik nauczyciele nie mogą nakłaniać rodziców do dokupywania treści - pozostają jakieś fortele, pieniądze z Rady Rodziców itp.
I faktycznie brak danych na ten temat.

MI przeszkadza narracja, że darmowe podręczniki zniszczyły rynek księgarski, bo wychodzi na to, że celem systemu podręcznikowego jest wspieranie rynku księgarskiego.
Jednocześnie rozumiem, że w praktyce był to korzystny zbieg okoliczności, że jeden podmiot mógł być sklepem z podręcznikami, i sklepem z innymi książkami.

Mało jest kompleksowego spojrzenia na kwestię spadku sprzedaży księgarń - Kamil już wspomniał o ofercie online, czynników pewnie jest więcej, warto by zapytać o skuteczność Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

pozdrowienia,

Alek

--
koordynator, Creative Commons Polska
European Policy Fellow, Creative Commons

Twitter: @atarkowski / @ccpolska
WWW: creativecommons.pl / oerpolicy.eu / centrumcyfrowe.pl