[Koalicja-l] Wyborcza: Darmowy podręcznik dobija księgarnie

Jacek Zadrożny jacek.zadrozny w post.pl
Pon, 5 Wrz 2016, 10:36:30 CEST

W dniu 04.09.2016 o 10:26, Kamil Śliwowski pisze:
> "Po wprowadzeniu darmowego podręcznika rodzice uczniów oszczędzają
> rocznie nawet kilkaset złotych. Cierpią na tym właściciele księgarń,
> którzy przez niższe obroty zmuszeni są do zamykania biznesu."
>
> http://wyborcza.biz/biznes/1,148289,20637458,podrecznik-dobija-ksiegarnie.html
>
> W tytule, nie inaczej, podręcznik, ale oczywiście dopiero dalej o tym
> że liczba spadała już od lat, spada czytelnictwo, rosną księgarnie
> internetowe.
JZ: Ja nadal nie wierzę w spadek czytelnictwa. Moim zdaniem ludzie
czytają, tylko nie papierowe książki kupowane w księgarniach. Co zaś do
artykułu - pewnie tak nawet jest, jak pisze autor. Jednak jako ojciec
córki w wieku szkolnym muszę stwierdzić, że aktualne podręczniki, a
zwłaszcza tzw. zeszyty ćwiczeń to zwykłe naciąganie rodziców. W zeszłym
roku wydałem ok. 300 złotych na podręczniki, w tym prawie połowę na
zeszyty ćwiczeń. Kilku z nich Maja w ogóle nie użyła. Inne zaskakiwały
błędami metodycznymi. Współczuję księgarzom, ale wydaje mi się, że to
może być zdrowe przekłucie sztucznie pompowanego balonu.
Jacek