[Koalicja-l] Gazeta Wyborcza: 'Halo, szkoła? Macie zapłacić karę za noc filmową'. Tak oszuści próbują wyłudzić pieniądze

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 26 Lut 2015, 17:47:55 CET

A w sumie to czemu naciągnąć? Myślisz, że takie noce filmowe podpadają pod
dozwolony użytek edukacyjny? Odtwarzanie filmów na lekcjach, czy w ramach
jakichś zaplanowanych działań faktycznie edukacyjnych to OK - ale te noce
filmowe - znam to z autopsji - bo w mojej córki szkole to jest organizowane
też - to są pokazy filmów z płyt przyniesionych z domu przeważnie - i
raczej rozrywkowych. Np. praktyka jest taka, że same dzieciaki przynoszą
filmy, które by chciały razem obejrzeć, potem się odbywa głosowanie co
wspólnie ma być oglądane, po czym dochodzi do "niecnego procederu
nielegalnego odtworzenia publicznego bez zgody dystrybutora".... Wprawdzie
nieodpłatnego - ale raczej coś takiego pod dozwolony użytek edukacyny
ciężko jest podciągnąć...