[Koalicja-l] tekst o publicznych i prywatnych podręcznikach w GW

Marcin Polak marcin.j.polak w gmail.com
Pią, 6 Lut 2015, 15:37:29 CET

W odpowiedzi na tekst z GW:

No niestety świat nie jest albo biały albo czarny i w tym artykule jest też
wiele mitów, które są upowszechniane świadomie lub nieświadomie przez
zwolenników otwartości. Wynika z tego np. że wszystko co otwarte to dobre
(bo jak nawet złe otwarte to można sobie poprawić do woli). Komunizm w
sumie też reklamowano podobnie. Dlatego nie jestem 100% zwolennikiem
otwartości i moje podmioty nie należą do KOEDu... i pewnie nie będą, dopóki
taka będzie dominowała filozofia otwartości.

Ciekaw jestem tylko dlaczego na spotkaniach nauczycieli wczesnoszkolnych,
które organizowało CEO, ponad 90% ocen tegoż wspaniałego Naszego
elementarza było negatywnych (dobrze pamiętam co mówiłaś Alicja?). Lepsze
"otwarte" G... za które zapłaciliśmy kilkadziesiąt milionów złotych z
publicznego budżetu niż "zamknięte" G... którego całe ryzyko bierze na
siebie ten okropny prywaciarz lub jeszcze lepiej "oligopolista"?

Jako prywatny mikrowydawca (choć nie podręczników szkolnych) jak
najbardziej rozumiem obawy i niechęci wydawnictw, które latami
wypracowywały lepsze lub gorsze propozycje wydawnicze. Paradoksalnie -
najlepszy podręcznik dla klas I-III malutkiego wydawnictwa Didasco z
Warszawy przestaje być wydawany, bo Państwo uznało, że jego "zamkniętość"
zagraża interesowi społecznemu (tj. przyczynia się do wydawania przez
rodziców pieniędzy na podręczniki, a to przecie skandal). Na górników
możemy wydawać setki miliardów pieniędzy rodziców (z podatków), ale jednego
miliarda na podręczniki nie. Ot cała filozofia dobroczynnego państwa
miłościwie nam panującego... no i chyba zwolenników otwartości.

Marzę, żeby Centrum Cyfrowe znacznie głębiej patrzyło patrzyło na problemy
edukacji. Niestety coraz mniej was rozumiem...

Przepraszam za chaotyczne myśli, kiedyś się wezmę i napiszę porządniejszy
tekst. Ale na razie niestety muszą próbować zarobić na życie na rynku
edukacyjnym :-) A to wbrew upowszechnianym mitom, bardzo ciężki kawałek
chleba...

Z pozdrowieniami

Marcin Polak