[Koalicja-l] ceny oprogramowania bibliotecznego - dobry przykład racjonalnosci stosowania otwartego oprogramowania

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 14 Mar 2013, 13:48:48 CET

W dniu 14 marca 2013 12:14 użytkownik Krzysztof Lityński
<krzysztof w bibliosfera.net> napisał:

> Chętnie usłyszę o kilkunastu -- szczególnie tych, które mają
> sprawdzone wdrożenia w wielu bibliotekach. I nie mowię tego z
> przekąsem, tylko sam bym do kilkunastu nie doliczył i chętnie poznam
> te, które mi do tej pory umknęły.
>
> Chyba, że mówimy o kilkunastu forkach KOHY, z których większość nie
> jest wspierana. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Integrated_library_system#Examples

fakt - nie kilkanaście, tylko 9.

Jest nawet niedawno wydana praca przeglądowa na ich temat:

http://www.alatechsource.org/ltr/open-source-integrated-library-systems

Z tej pracy wynika, że oprócz KOHA są 4 inne systemy wspierane stale
przez producentów.

Aczkolwiek faktycznie moja wiedza w tym temacie jest raczej
teoretyczna i jak użytkownika paru systemów bibliotecznych (z których
MAC+ jest koszmarnie przedpotopowy, przynajmniej od strony
czytelnika).