[Koalicja-l] Marciszuk w GW o otwartości

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Czw, 7 Mar 2013, 11:03:09 CET

Witajcie,

Piotr Marciszuk przesłał do redakcji GW b. długi list o otwartości i
naszych działaniach. KOED nie jest wymieniana, jestem w nim ja, Igor
Ostrowski, Fundacja Nowoczesna Polska i PSL.

http://wyborcza.pl/1,95892,13516758,Prawo_do_darmowego_zywienia_sie_w_supermarketach_wpisac.html

W tekście jest dużo dobrze nam znanych argumentów, trochę nieścisłości i
dziwnych interpretacji, dwie rzeczy wydają mi się kluczowe:
- po pierwsze, osoby takie jak Marciszuk pozycjonują metody otwarte jako
leżące poza prawem, zmieniajace istotę prawa, itd. to dla nas ważny i
nieprawdziwy zarzut, który podważa legitymizację otwartości
- po drugie, coraz częściej otwratość jest identyfikowana z
upaństwowieniem. winę ponosi oczywiście nieszczęsna konstrukcja zakupu
praw bez pełnej otwartości, wpisana do założeń ustawy o otwartych
zasobach publicznych (co nie zmienia faktu, że pozyskiwanie pełni praw
przez administrację ma miejsce już dzisiaj, np. w Programach
Operacyjnych, i nikt tak o to się nie awanturuje).

pozdrowienia,

Alek Tarkowski