[Koalicja-l] Prawo do wizerunku - c.d.

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 20 Lis 2012, 13:04:28 CET

Od ładnych paru lat działa sobie taki serwis:

http://www.pinakoteka.zascianek.pl/

który ma sporo obrazów Matejki, w tym też z Zamku Królewskiego:

hhttp://www.pinakoteka.zascianek.pl/Matejko/Index.htm

I nie widać aby jakiekolwiek muzeum pozywało ten serwis o naruszenie
jakichś praw. Może któreś muzeum się zdecyduje.. wtedy będziemy mieli
precedensową sprawę...

W dniu 20 listopada 2012 12:43 użytkownik Jacek Maj <jacek w ca.org.pl> napisał:
> [...]
> samodzielnie) w wydawnictwach.
> Podobna sprawa dotyczy bibliotek, które oprócz opłaty za wykonanie
> zdjęcia utworów z domeny publicznej żądają niekiedy dodatkowej opłaty
> za prawo (jakie?) do ich publikowania. Wyjątkiem jest np. Biblioteka
> Narodowa, która pobiera opłaty wyłącznie za wykonanie fotografii czy
> skanu.
> Przepraszam, że się rozpisuję, ale w moim zawodzie (historyk sztuki)
> taki stan rzeczy bardzo utrudnia przygotowanie publikacji (za rzekome
> prawa muzeów płaci najczęściej naukowiec).

>>> Art. 25a.