[Koalicja-l] Prawo do wizerunku - c.d.

Wto, 20 Lis 2012, 12:51:07 CET

> Jeśli chcę zrobić to zdjęcie sam, to wówczas muzeum może pobrać opłatę
> (podstawa: art 25 punkt 1 ustawy o muzeach: "Muzeum pobiera opłaty za
> przygotowanie i udostępnianie zbiorów do celów innych niż zwiedzanie,
> w szczególności za kopiowanie, sporządzanie reprodukcji lub
> fotografii, przygotowywanie zbiorów do wypożyczenia oraz ich
> wypożyczenie".

wg mnie, jesli chcesz zrobic zdjecie eksponatowi sam, to nie ma prawa
pobrac oplaty, bo niczego nie musi muzealnik robic z eksponatem,
pobiera wtedy jak wykonuje dodatkowe czynno0sci lub wykorzystuje
dodatkowe materialy, np. papier fotograficzny

wg mnie to jest specjalnie tak sformulowane mgliscie, zeby moc za
wszystko brac kase, ale tu chodzi o "przygotowanie" - czyli
poniesienie dodatkowego trudu