[Koalicja-l] Przegląd linków Creative Commons

Pon, 19 Lis 2012, 12:45:07 CET

podsyłam, bo niektóre mam nadzieję mogą być interesujące :) zwłaszcza
pierwszy o Stanfordowskim kursie dot. ewolucji cyfrowej edukacji

https://creativecommons.pl/2012/11/przeglad-linkow-cc-62/

1. Jeśli macie wolnej półtorej godziny polecamy wykład Evolution of Digital
Curricula z kursu przyszłości edukacji na uniwersytecie Stanforda. W
poniższym wykładzie można dowiedzieć się o tym jak otwarty dostęp i otwarte
zasoby edukacyjne zmieniły i zmieniają programy nauczania oraz myślenie o
podręcznikach i elastyczności procesu nauczania.

2.  500px serwis do publiakacji fotografii nastawiony na profesjonalne i
wysokiej jakości zdjęcia udostępnił fotografom opcje używania licencji CC
do zamieszczanych w nich fotografii.

4. Building an Innovation-Based Economy, raport od Brookings Institute
dotyczący działań policy jakie kraje powinny podejmować w celu budowania
innowacyjnej gospodarki zawiera w swoich rekomendacjach szersze wdrażanie
licencji Creative Commons do publikowania treści finansowanych ze środków
publicznych. Wideo z debaty o raporcie można obejrzeć poniżej.

6. TechDirt dzielnie przekonuje prezentując kolejne zastawienia danych (z
badań Media Piracy in Emerging Economies), że osoby ściągające więcej
również płacą więcej za muzykę.

pozdrowienia

Kamil Śliwowski
http://www.problematyka.org/