[Koalicja-l] Szkolenia e-nauczyciel

FWiOO Adam Jurkiewicz adam.jurkiewicz w fwioo.pl
Pią, 16 Lis 2012, 08:40:46 CET

Dnia 2012-11-14, śro o godzinie 11:42 +0100, Jaroslaw Lipszyc pisze:
> [ciaaach]
>
> Adamie, CEO dziala z nami od lat i jest BARDZO zaangazowane. To duza
[...]

Czując się wywołanym z wielką chęcią powiem, co następuje:

*) cieszę się, że Cyfrowa Szkoła w ogóle się zaczęła (mam 2 dzieci: 1 w
szkole podstawowej, 1 w technikum)
*) cieszę się, że CEO, które prowadzi szkolenia, jest w KOED - bo to
zobowiązuje ;-)
*) nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń merytorycznych do CEO, bo nie wiem,
czego i jak szkoli (nie jestem nauczycielem zaangażowanym bezpośrednio w
projekt), zresztą nie mam żadnych podstaw, aby CEO podejrzewać o "MS
friendly" czy inne takie, w końcu są w KOED...
*) mam nadzieję, że w trakcie tych szkoleń nauczyciele dowiedzą się, że
istnieją takie pojęcia i różne rzeczy, jak np.:
- Wolna Kultura
- Wolna Wiedza (jak np. Khan Academy)
- Wolne Lektury
- licencje CC
- Wolne i Otwarte Oprogramowanie
- idee wymiany doświadczeń pomiędzy ludźmi, nieskrępowane ograniczeniami
jak prawo patentowe (na szczeście jeszcze nie u nas) czy innymi dziwnymi
pomysłami na zarabianie "na siłę" (mam tu na myśli modele zamkniętych
formatów i danych)
- możliwości nieskrępowanej wymiany informacji pomiędzy ludźmi,
niepowiązanymi z molochami jak Facebook czy Google, których licencje
nakładają na użytkowników przeniesienie praw do publikacji wszystkich
umieszczonych u nich informacji (i FB czy G. są tu tylko dlatego, że są
najbardziej rozpoznawalne); a nieskrępowana wymiana danych może
występować dzięki rozproszonym sieciom społecznościowym, jak np. Jabber,
Friendica, Diaspora, Status.net (identi.ca), IRC, Kune.cc, itp...

A mój post poprzedni miał na celu dokładnie jedną rzecz - zaktywizowanie
dyskusji na temat tego, co i jak CEO robi; żałuję, że został odebrany
jako bezpośredni atak na CEO. Przyznam się oczywiście, że miał tak
wyglądać, więc sam sobie jestem winny, ale myślę, że CEO mogłoby (i
powinno) znaleźć trochę czasu na "lepsze" niż dotychczas komunikowanie
się z otoczeniem - PR jest ważny, wydawcy to wiedzą, my chyba też?

A wziął się z tego, że przeczytałem, co napisała Ewa, i pomyślałem, że
im więcej głosów "wołających na puszczy", tym lepiej.

Jeśli uraziłem, przepraszam - naprawdę mam nadzieję, że projekt się uda.
Myślę, że Ci, co znają mnie osobiście, wiedzą, że nie mam złych
zamiarów. Ci, co mnie osobiście nie znają, mogą uwierzyć, albo nie ;-)

Natomiast zupełnie poważnie widzę potrzebę dyskusji z CEO na temat
pomysłu na te szkolenia dla e-nauczycieli, ponieważ rozmowa w gronie
kilku nauczycieli, którzy byli obecni na ostatnich szkoleniach w CEO,
nie natchnęła mnie optymizmem, a niestety wręcz przeciwnie.

Dlatego jeszcze raz apeluję - nie wiem, kto z CEO czytuje tę listę
(admin listy to wie) - przeczytajcie, weźcie to do serca i odezwijcie
się. Jeśli potrzebujecie pomysłów na to, co i jak nauczycielom
przekazywać, to uważam, że znajdę przynajmniej 10 superbelfrów, którzy
chętnie podadzą takie pomysły. Myślę, że Ewa mnie w tym zobowiązaniu
poprze (Ewo?). A jeśli się pomyliłem, to cóż, przepraszam z góry.

--
Adam Jurkiewicz
Wolontariusz Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania