[Koalicja-l] kolejny obiektywny tekst o e-podrecznikach :)

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Czw, 15 Lis 2012, 08:38:00 CET

witajcie,

polecam:
http://centrumpr.pl/artykul/co-dalej-z-e-podrecznikami,40682.html

tekst czyta sie jak kompilacja wielu wczes'niejszych watkow krytycznych
- sygnalizowanej kontroli NIKu (ktora dopiero sie zaczyna i nie jest
sama w sobie niczym strasznym), nieprawdziwej informacji o kryterium
ceny, itd. ma tez. duz.o subtelnych smaczków, takich jak zdanie z
porównaniem: "/zarówno wydawcy gwarantuja;cy wysoka;, sprawdzona;
jakos'c' jak i autorzy materia?ów opartych na zasadach "wolnych
licencji" "./

nie wiem, czy nalez.y wycia;gac' wnioski z faktu, ze w teks'cie bogato
przewija sie; wydawnictwo Klett i jego prezes.

tekst co ciekawe nie ma autora.

nie wiem tez, czym jest centrumpr, czy to takie miejsce do publikowania
tekstów, które potem dzienniakrze i prowcy przeklejaja;?

Jedna rzecz w tym teks'cie jest dos'c' sensowna - idea jednej platformy,
która daje doste;p i do zasobów otwartych, i komercyjnych. tylko z.e
taka; platforme; moga; stworzyc' podmioty komercyjne, swobodnie
wykorzystuja;c otwarte zasoby.

pozdrowienia,

Alek

ps. napisa?em do agencji obs?uguja;cej medialnie wydawnictwo klett z
pros'ba; o udoste;pnienie szczegó?owych wyników badania (ciekawe np.
jakie pytania zadano nauczycielom?). niestety odmówili.
Za??cznik HTML zosta? usuni?ty...