[Koalicja-l] Szkolenia e-nauczyciel

Ewa Kedracka ewak w oeiizk.waw.pl
Wto, 13 Lis 2012, 08:05:22 CET

Zacznę od wyjaśnienia intencji (z wiarą, że wystarczy innym dobrej woli,
żeby te intencje zrozumieć).
To nie chodzi o to, żeby utrącić Cyfrową Szkołe ( pisze to z pełną
świadomością wsszelkich popełnionych dotąd błędów, jak też ograniczeń
towarzyszących TAKIEMU projektowi). To własnie dlatego, żeby ratowac co
jest jeszcze do wykorzystania dla dobra publicznego, martwi mnie i
dopytuje się (jak i inni, ufam) o wyjaśnienia, dlaczego jest, tak jak
jest. Nie wszystko można zrzucić na MEN, czy "system". Ciągle coś od nas
samych zależy... "Ulepszajmy siebie..." apelował na Kongresie Obywatelskim
Jan Englert.

List Pana Władysława bardzo mnie zmartwił. I wyjaśniam, ze w poprzednim
sygnale nie tylko sprawa braku otwartego oprogramowania powinna nas
zaniepokoić, ale - te szkolenia odbywają się bez wykorzystania komputerów!
Szewc bez butów?... Jeśli CEO nie może trenerom, mentoromm itd. zapewnić
szkoleń z uzyciem TIK, to każdy organizator kolejnych kursów, każda szkoła
może uciec się do tego wytłumaczenia: nie mamy "armat"!
Narzekamy na biurokrację w edukacji. Czy Państwo wiedzą, jaka jest
biurokracja wywoływana przez te szkolenia? Słynne już "formatki"... :p

Ale i tak najbardziej martwią mnie same założenia szkoleń: zorganizujemy
sieć (piramidę?) i zbierzemy za jej pomocą opisy dobrych praktyk do
powieszenia w internecie. Nie tędy droga - w dość zgodnej opinii i
nauczycieli, i ludzi, ktorzy (od lat) zajmują się doskonaleniem zawodowym
nauczycieli.

Z nadzieją na dialog, a nie obrażanie się, albo tłumaczenia typu "stystem
winien", MEN, UE itd. Pozdrawiam
Ewa K.