[Koalicja-l] Wzór licencja CC BY SA - udzielenie zgody na korzystanie z utworu przez organizację międzynarodową

Ewa Rozkosz ewarozkosz w gmail.com
Wto, 20 Mar 2012, 23:21:30 CET

Dziękuję, znam źródło tekstu licencji. Skąd moje wątpliwości?

Chodzi o wzór umowy licencyjnej dla utworu, który obecnie jest zamknięty
(wszystkie prawa zastrzeżone). To pewna schizofrenia, jako że organizacja
zachęca do przygotowania różnych wersji językowych utworu, jednocześnie
[prawnie] ograniczając takie działanie. Mamy nadzieję, że dysponenci praw
autorskich do owego tekstu wyrażą zgodę na jego licencjonowanie, na CC BY
SA.

Czy mają Państwo doświadczenia w podobnych przypadkach. Czy tego rodzaju
sytuacja wymaga jakiś szczególnych uzupełnień do tekstu licencji
opublikowanego na stronie CC?

Przepraszam za być może oczywiste pytanie, ale przy większych
tłumaczeniach, lepiej mieć pewność, że się pracuje nad czymś, co będzie
można później udostępnić.

Pozdrawiam,
Ewa Rozkosz