[Koalicja-l] Odp.: Re: List do NINA

Szczepanska, Barbara barbara.szczepanska w hoganlovells.com
Czw, 15 Mar 2012, 17:24:50 CET

Alku pisze o nich Sarzynski w ostatniej Polityce
Send from BlackBerry

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: Alek Tarkowski [mailto:alek w creativecommons.pl]
Wysłano: Thursday, March 15, 2012 04:42 PM
Do: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED <koalicja-l w koed.org.pl>
Temat: Re: [Koalicja-l] List do NINA

Witajcie,

wkleiłem pismo Bożeny tutaj:
http://pad.centrumcyfrowe.pl/p/opinia_program_dziedzictwo_cyfrowe

zakładam, że do południa jutro jest czas nad nim pracować.

Ja mam następujące uwagi (pisałem już o nich wcześniej), postaram się do
jutra zaproponować jakieś zapisy:

- w przypadku domeny publicznej powinnismy bardzo zdecydowanie pisać o
pełnym udostępnieniu,w  wysokiej jakości, itp. - odwołując się do Public
Domain Manifesto
- w przypadku utworów objętych prawami autorskimi nie wiem jak
sformułowac realistyczne założenie - Basia Szczepańska proponuje
uwzględnić kategorię dzieł "out of commerce" - jak rozumiem w ich
wypadku też jest argument za silną otwartością
- nie wiem, co robić z digitalizacją utworów o potencjalne rynkowym, nie
umiem ocenić, czy w programie digitalizuje się zasoby, do których może
być trudność z posykaniem odpowiednich praw; możliwe tez, że w takich
wypadkach NINA po prostu powinna świadomie założyć, że nie chce
obejmować takich zasobów konkursem.

(na marginesie - gdzie można znaleźć listę projektów, które otrzymały
dofinansownaie w zeszłym roku?)

bede wdzieczny za sygnal, co myslicie o takim rozróżnieniu.

pozdrowienia,

Alek

--
dr Alek Tarkowski
koordynator / public lead

This email is from Hogan Lovells (Warszawa) LLP.  Hogan Lovells (Warszawa) LLP is a limited liability partnership
registered in England and Wales with registered number OC344917.  Registered office: Atlantic House, Holborn
Viaduct, London EC1A 2FG.Hogan Lovells (Warszawa) LLP is an affiliated business of Hogan Lovells International
LLP, a limited liability partnership registered in England and Wales.  "Hogan Lovells" is an international legal
practice that includes Hogan Lovells International LLP, Hogan Lovells US LLP and their affiliated businesses. The
word "partner" is used to describe a partner or member of Hogan Lovells International LLP, Hogan Lovells US LLP
or any of their affiliated entities or any employee or consultant with equivalent standing. Certain individuals,
who are designated as partners, but who are not members of Hogan Lovells International LLP, do not hold
qualifications equivalent to members.  For more information about Hogan Lovells, the partners and their
qualifications, see www.hoganlovells.com.

CONFIDENTIALITY.
This email and any attachments are confidential, except where the email states it can be disclosed.  It may also
be privileged.  If received in error, please do not disclose the contents to anyone, but notify the sender by return
email and delete this email (and any attachments) from your system.