[Koalicja-l] List do NINA

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Czw, 15 Mar 2012, 16:42:38 CET

Witajcie,

wkleiłem pismo Bożeny tutaj:
http://pad.centrumcyfrowe.pl/p/opinia_program_dziedzictwo_cyfrowe

zakładam, że do południa jutro jest czas nad nim pracować.

Ja mam następujące uwagi (pisałem już o nich wcześniej), postaram się do
jutra zaproponować jakieś zapisy:

- w przypadku domeny publicznej powinnismy bardzo zdecydowanie pisać o
pełnym udostępnieniu,w  wysokiej jakości, itp. - odwołując się do Public
Domain Manifesto
- w przypadku utworów objętych prawami autorskimi nie wiem jak
sformułowac realistyczne założenie - Basia Szczepańska proponuje
uwzględnić kategorię dzieł "out of commerce" - jak rozumiem w ich
wypadku też jest argument za silną otwartością
- nie wiem, co robić z digitalizacją utworów o potencjalne rynkowym, nie
umiem ocenić, czy w programie digitalizuje się zasoby, do których może
być trudność z posykaniem odpowiednich praw; możliwe tez, że w takich
wypadkach NINA po prostu powinna świadomie założyć, że nie chce
obejmować takich zasobów konkursem.

(na marginesie - gdzie można znaleźć listę projektów, które otrzymały
dofinansownaie w zeszłym roku?)

bede wdzieczny za sygnal, co myslicie o takim rozróżnieniu.

pozdrowienia,

Alek

--
dr Alek Tarkowski