[Koalicja-l] [Fwd: Re: [FWiOO] Wykluczenie z uwagi na Windows - dla prawnika.... [Fwd: [WiOO_w_Szkole] logia konkurs Logo]]

ewak w oeiizk.waw.pl ewak w oeiizk.waw.pl
Śro, 14 Mar 2012, 07:58:44 CET

Wyjaśnienie w sprawie zarzutów wobec OEIiZK dotyczących konkursu LOGIA

Od kilku dni na różnych forach i stronach internetowych pojawiają się
zarzuty skierowane w stronę Ośrodka, który jest organizatorem konkursu
LOGIA, dotyczące rzekomego wykluczania uczniów niekorzystających z systemu
Windows.
W publikowanych tekstach pojawiają się informacje: "ogłoszony niedawno
konkurs dla uczniów mazowieckich gimnazjów, zainteresowanych
programowaniem w języku Logo" ma w regulaminie zapisy dotyczące
dopuszczonych wersji Logo, które powodują, że "zachwiana zostaje zasada
równości dostępu do konkursu".
Chcielibyśmy podkreślić następujące fakty:
1.	Konkurs nie został ogłoszony niedawno, 21 lutego zakończył się jego
drugi etap. Sam konkurs ma długą historię - w obecnej formie jest
organizowany od 12 lat.
2.	W konkursie dopuszczone są następujące wersje Logo: Logomocja - polska
edycja Imagine, Logo Komeniusz, MSW(Berkeley) Logo. Dwie pierwsze z nich
są polskojęzycznymi wersjami komercyjnymi dla Windows, można je także
uruchomić w środowisku Linux emulując Windows. Berkeley Logo jest
bezpłatny i występuje w wersjach na różne platformy systemowe (Unix/Linux,
MacOs X oraz Windows), program można pobrać ze strony autora:
http://www.cs.berkeley.edu/~bh/logo.html.
3.	Lista implementacji Logo dopuszczonych do używania w konkursie jest
corocznie ustalana przed rozpoczęciem konkursu w oparciu o informacje
pochodzące ze szkół. W tym roku nie było wcześniejszych uwag od
nauczycieli w tej sprawie. Nikt też przed rozpoczęciem konkursu lub w
trakcie trwania I etapu nie zwracał się do Ośrodka z problemem startu
uczniów pracujących w środowisku Linux. Jeśliby się zgłosił, zostałaby mu
udzielona pomoc.
Tak więc zarzuty, że Ośrodek "nakłada Vendor Lock-in, tym samym
uniemożliwiając dużej liczbie uczniów, uczestnictwo w konkursie" należy
uznać za nieprawdziwe.
Należy również podkreślić, że nikt ze stawiających zarzuty nie zwracał się
o wyjaśnienia do Ośrodka.
Wszystkie uwagi w powyższej sprawie prosimy kierować na adres
logia w oeiizk.waw.pl lub oeiizk w oeiizk.waw.pl

Katarzyna Olędzka
Przewodnicząca Komisji Wojewódzkiej konkursu LOGIA