[Koalicja-l] Deklaracja Paryska

Pią, 22 Cze 2012, 01:16:17 CEST

Jutro zostanie przedstawiona ostateczna forma deklaracji do podpisu. Z
samego wstępnego wystąpienia Jhona Daniela z COL wynika, że w ramach
spotkań regionalnych kilka państw (nie wiadomo których) z biorących w nich
udział stawiało warunek możliwości użycia NC w tworzonych za publiczne
pieniądze otwartych zasobach i UNESCO "musiaoł" wziąć ich żądania pod uwagę.

Nie wiem jakie zmiany udało się wprowadzić przez zespół drafting commite,
który miał poza uwagami które spływały od uczestników na pewno miał również
zastrzeżenia i sugestie zmian.

Co do samej deklaracji, ogólnie jest to deklaracja skierowana do rządów a
nie dokument tworzony czy mówiący głosem społeczności OER i chyba jako taki
też nie będzie miał wielkiej społecznej adopcji.

Co do definicji, jedyny raz jaki ktoś mówił o niej podczas wystąpień w
sposób jasno wskazujący że def. deklaracji jest za słaba był Cable Green z
Creative Commons.

Kamil Śliwowski
http://www.problematyka.org/
kom. 530 739 359 skype: kasliwowski