[Koalicja-l] nieodwołalność

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 12 Cze 2012, 19:24:27 CEST

W dniu 12 czerwca 2012 15:33 użytkownik Jacek Zadrożny
<jacek.zadrozny w post.pl> napisał:

> JZ: no więc bardzo praktycznie. Są sobie standardy tworzenia audiodeskrypcji
> w postaci pojedynczego dokumentu (pliku PDF). Ma dwóch autorów, do których
> należą prawa autorskie. Co powinni zrobić, by w sposób nieodwołalny
> udostępnić je bez opłat? Od razu napiszę, że licencja CC nie jest
> nieodwoływalna. Rozważania Piotra Waglowskiego wskazują, że polskie prawo
> autorskie nie pozwala na przeniesienie utworu do domeny publicznej (wyzbycie
> się praw). No i jestem w kropce... Może jakieś obejście, na przykład
> przekazanie podmiotowi administracji publicznej?..
> [...]

Z formalnego punktu widzenia faktycznie umowy bezterminowe można
zerwać w każdej chwili, a taką są wolne licencje - ale są opinie, że w
przypadku licencji udzielanych generalnie każdemu z intencją, że na
zawsze a następnie ich nagłe odwołanie byłoby "sprzeczne z zasadami
współżycia społecznego". Taką opinię kiedyś przynajmniej wydał
Krzysiek w odpowiedzi na pytanie jednego wikipedysty:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Praktyczne_porady_prawne#Teksty