[Koalicja-l] dofinansowywanie kupna podręczników przez MEN

Marcin Polak marcin.j.polak w gmail.com
Wto, 12 Cze 2012, 14:53:33 CEST

A jeszcze z innej strony warto policzyć aspekty finansowe: wartość dotacji
z funduszy UE np. za ostatnie 5 lat, które otrzymały największe wydawnictwa
na (cyt. z ich inf. pras.) "eksperymenty za publiczne pieniądze". Bo to
jest problem etyczny - wydawcy protestują wobec e-podręczników mimo, że
ochoczo wyciągnęły (tak na oko) z 500 milionów złotych na swoje projekty.
Ciekaw jestem co by powiedziała na ten temat Grażyna Kopińska z Programu
Przeciw Korupcji w Fundacji Batorego...

Weźmy na przykład taki case z 2008 r. -
http://edunews-pl.blogspot.com/2008/12/oprogramowanie-edukacyjne-dla-szkolnych.html-
150 milionów prosto w błoto (albo na czysto prosto w kieszeń
wydawców...). Ale to tylko jeden przykład, bo wystarczy przeanalizować
listę dotacji z MENu.

pozdrawiam

Marcin