[Koalicja-l] Propozycja rozwiązania problemu z e-podręcznikami

Marcin Grynberg mr.cingg w gmail.com
Pon, 11 Cze 2012, 12:16:26 CEST

Dzień dobry,

Po całej dyskusji, która przetoczyła się nt. e-podręczników i podkopywania
pomysłu przez polskie wydawnictwa, pomyślałem sobie, że może by to po
prostu zrobić.
Proponuję następującą próbę:
1. Namówić zagraniczne, niereprezentowane w Polsce wydawnictwo do
współpracy przy pisaniu e-podręcznika.
2. Zebrać nauczycieli chętnych i zdolnych do pomocy przy stworzeniu
e-podręczników. (Myślę, że likwidacja wielu szkół jest też okazją do
wykorzystania zdolności i wiedzy wielu zwalnianych nauczycieli.)
3. Stworzyć konsorcjum skupione wokół jednej z polskich organizacji
pozarządowych zajmujących się edukacją, w którym byłoby wydawnictwo z
punktu 1 oraz nauczyciele, a może też graficy czy ludzie od animacji.
4. Startować do ORE (lub gdziekolwiek) po fundusze.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to silnie wyidealizowana wizja i że
pułapek i problemów jest więcej niż ułatwień, ale w ten sposób projekt ten
jest możliwy do realizacji, pomija grające we własnym interesie
wydawnictwa, no i ma szansę udowodnić, że powstanie takich książek jest jak
najbardziej możliwe.
Krótko mówiąc: crowd-sourcing wsparty zawodowymi instytucjami.  :)

Pozdrawiam,
Marcin Grynberg