[Koalicja-l] [Fwd: Re: Brakuje autorów do pisania e-podręczników]

Marcin Wilkowski marcin w wilkowski.org
Śro, 6 Cze 2012, 11:42:53 CEST

> - albo jasno zadeklarowac, ze otwarte podreczniki beda tez "dzialac" w
> wersji papierowej (tylko pytanie, kto je wydrukuje).

Myślę, że można wyobrazić sobie, że w idealnym świecie podręczniki
będą drukowane lub kserowane "oddolnie", w zależności od
zapotrzebowania. Swobodniej będzie po nich pisać, nie trzeba będzie
dźwigać całych stosów książek itp.

Nie wiem czy jest sens wyobrażać sobie istnienie jednego centralnego
podmiotu, który te podręczniki wydrukuje i będzie rozprowadzał.

Może to jest jakaś nisza biznesowa, o której wydawcy jeszcze nie
myśleli, szansa dla lokalnych drukarni czy punktów kopiowania,
omijających koszty dystrybucji, bo działających bezpośrednio przy
szkole. O szukaniu takich komercyjnych nisz może tez warto wspomnieć w
dokumencie.

pozdr
mw