[Koalicja-l] [Fwd: Re: Brakuje autorów do pisania e-podręczników]

ewak w oeiizk.waw.pl ewak w oeiizk.waw.pl
Wto, 5 Cze 2012, 06:59:38 CEST

Kluczem do powodzenia tego spotkania (zawsze "Warto rozmawiać"! :)) jest
rozkodowanie kluczowego zwrotu "osoby zainteresowane sprawą".
To dla mnie są przede wszystkim nauczyciele (ich przedstawiciele). I
uczniowie! (warto wrócić do zebranych materiałów i zrekapitulować głos
dzieci z konferencji "Od Ala ma kota...").
Na różnym poziomie kształcenia, w różnych typach szkół (szkoły zawodowe!),
 w nauczaniu różnych przedmiotów, dla nauczycieli o różnym stylu nauczania
itd. podręcznik, a co za tym idzie e-podręcznik czy - precyzyjnej -
materiały dydaktyczne różne mają imię...
Na początku można szczęśliwie tę debatę ograniczyć do nauczycieli klas
IV-VI (wiwat pilotaż!).
A może - równolegle - warto pozbierać badania nt. podręczników? Przecież
są takie?! Chyba np. wydawnictwa jakoś badają, jak ich produkty są
wykorzystywane przez nauczycieli i uczniów?...

Pozdrawiam serdecznie
Ewa K.