[Koalicja-l] Brakuje autorów do pisania e-podręczników

Marcin Polak marcin.j.polak w gmail.com
Nie, 3 Cze 2012, 11:44:19 CEST

Moim zdaniem jedynie czego nie brakuje, to właśnie autorów. Przecież
podręczniki piszą ludzie. Jak ktoś twierdzi, że nie ma osób, które
podjęłyby się napisania podręczników, to chyba nie należy go traktować
poważnie. Swoją drogą "Rz" sama by na ten temat nie wpadła, więc wiadomo
już, kto im zwrócił uwagę :-)

ORE popełnił błąd w określeniu wymagań. Lepiej było napisać o doświadczeniu
w tworzeniu e-zasobów edukacyjnych, bo "doświadczenie w pisaniu książek
szkolnych" NIJAK SIĘ MA DO TWORZENIA E-PODRĘCZNIKA. Weźmy pierwszy przykład
z brzegu: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Strona_g%C5%82%C3%B3wna -
tworzenie przez FNP wolnych podręczników też nie podpada pod "doświadczenie
w pisaniu książek szkolnych"... ale to już niuans. Przecież w ORE wiedzą
wszystko najlepiej :-)

Nie ma najmniejszych problemów ze znalezieniem autorów. Głównym problemem
jest ile ORE jest w stanie zapłacić i ile jest czasu na przygotowanie.
Jeśli mniej niż 12 miesięcy, to kolejny dowód na nieprzemyślenie
zagadnienia. Bo pisać podręczniki powinni nauczyciele praktycy, a ich czas
jest w dużej mierze ograniczony przez szkolną biurokrację, którą funduje im
MEN. Przygotowywałem już kilkadziesiąt e-narzędzi dla szkół, więc wiem co
to znaczy...

pozdrawiam ciepło

Marcin Polak
Edunews.pl