[Koalicja-l] ACTA Blackout

Tomasz Chabinka tomaszchabinka w gmail.com
Pią, 20 Sty 2012, 16:07:51 CET

W dniu 20.01.2012 15:56, Tomasz Ganicz pisze:
> To jest umowa międzynarodowa - więc najpierw parafują ją rządy a potem
> musi być ratyfikowana przez parlamenty. Na poziomie europejskim
> odpowiednikiem rządu jest Rada Unii. Porozumienie wchodzi w życie po
> ratyfikacji. Generalnie umowa międzynarodowa zaczyna działać dopiero
> po ratyfikacji. Parafowanie tylko otwiera ścieżkę do ratyfikacji.
>
> W Polsce jest możliwa tzw. "duża" i  "mała" ścieżka ratyfikacji. Duża
> polega na tym, że Sejm głosuje za ratyfikacją w trybie ustawy - czyli
> Sejm głosuje nad ustawą ratyfikującą  umowę. Mała polega na tym, że
> [...]

Dzięki wielkie, właśnie o coś takiego mi chodziło.

Btw. zdaje się że MKiDN twierdzi coś innego: "Zgodnie z deklaracjami
składanymi przez Komisję Europejską, ACTA nie spowoduje konieczności
wprowadzania zmian w prawie europejskim. Nie będzie też konieczne
dokonywanie zmian w prawie polskim" (to z tego stanowiska, do którego
link wysyłał Kamil)

--
Z poważaniem
Tomasz Chabinka