[Koalicja-l] Apple dla edukacji - nowe aplikacje

Jacek Zadrożny jacek.zadrozny w post.pl
Pią, 20 Sty 2012, 09:34:07 CET

W dniu 2012-01-19 20:30, Kamil Śliwowski pisze:

> dokładnie. Podobnie z ułatwianiem tworzenia własnych zasobów nauczycielom,
> póki nie będzie proste i otwarte zarazem, będą wybierać korzystanie z
> gotowych, zamkniętych rozwiązań takich jak aplikacje Appple.

Ano właśnie. Ja zresztą mam jeszcze inny pomysł, który kiełkuje mi po
rozmowie z Ryśkiem i po przeczytaniu biografii Steve'a Jobsa... Nie
zabijajcie! Otóż mam wrażenie, że otwartymi zasobami jest jeden, ale za
to duży problem: trudno je znaleźć. Wyjątkiem jest tutaj Wikipedia i w
mniejszym stopniu Flickr. Jak grzyby po deszczu powstają kolejne
repozytoria z drobnymi kawałkamiOR i znikają. Gdyby zaproponować coś w
rodzaju OpenTunes: spójnego repozytorium dla oprogramowania, książek,
filmów, muzyki i może czegoś jeszcze... Chyba warto uczyć się od tych,
którym się udało.
Mam ja sobie iPhone'a i chcę przeczytać coś w domeny publicznej, dajmy
na to - Krzyżaków. Co mam zrobić? Ja akurat wiem, że może będzie to
dostępne w Wolnych Lekturach, więc wchodzę na stronę, przeszukuję,
znajduję (lub nie) plik EPUB, pobieram, uruchamiam iTunes, wyszukuję
plik na dysku, dodaję go do biblioteki, podłączam iPhone'a,
synchronizuję, uruchamiam iBooks... Długo.
A teraz druga ścieżka: uruchamiam iTunes na iPhone, wpisuję Krzyżacy,
tapię na odnalezioną książkę i czytam.
Od razu dodam: wiem o Legimi i kilku innych aplikacjach, z których *nie
mogę korzystać* z powodu ich niedostępności. Ja zresztą chcę tylko
"sklepu", a nie specjalnej aplikacji do książek, drugiej do filmów,
trzeciej do muzyki itp.
To jest poniekąd rozszerzenie idei, o której dyskutowaliśmy trochę emailowo.
Pozdrawiam
Jacek