[Koalicja-l] MEN - reformy

Piotr Witek Piotr.Witek w firr.org.pl
Pon, 16 Sty 2012, 11:14:15 CET

Witam!
Z naszego punktu widzenia, obok otwartości należy także pamiętać o dostępności treści. Wszelkiego rodzaju niszowe lub niestandardowe rozwiązania prawie na pewno uczynią treść niedostępną dla wszelakich technologii wspierających osoby niepełnosprawne. O to także warto zadbać przy formułowaniu zaleceń przetargowych.

  Piotr Witek
  --
  E-mail: Piotr.Witek w firr.org.pl
  Mob./SMS: +48663000032
  Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

  ----- Original Message -----
  From: Alek Tarkowski
  To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
  Sent: Monday, January 16, 2012 11:04 AM
  Subject: Re: [Koalicja-l] MEN - reformy

  Witajcie,

  Rysiek, jakie rozwiązania masz na myśli (hardware? software? zasoby?)? jeśli chodzi o treści, to rzeczywiscie jest szansa, że e-podreczniki będą robić przede wszystkim komercyjne wydawnictwa. ale chodzi o to, zeby zagwarantowac np. zeby przetargi nie wykluczały graczy pozarynkowych.

  jesli chodzi o serwisy edukacyjne, to tu raczej dużym graczem jest ORE / Scholaris - i paradoksalnie, mimo wszystkich wad tej instytucji, przekonanie go do otwartości wydaje mi się bardziej realne niż korporacyjnego dostawcy platform edukacyjnych (co nie znaczy, że będzie łatwo).

  natomiast jeśli chodzi o sprzęt, to rozumiem, że masz na myśli niewykluczanie linuksa, albo np. spraw takich, jak OLPC. to wydaje mi się b. trudne, ale nie niemożliwe. to co mi się wydaje dużo latwiejsze, to "wpychanie" WiOO na dowolny system operacyjny, w postaci programów WiOO (czyli np. Firefox nie Explorer), a w wersji bardziej zaawansowanej jakichs rzeczy typu "linux on a stick".

  teraz widzę, pisząc to, że powinniśmy zrobić jakieś wspólne, wewnętrzne spotkanie na ten temat, i przedyskutować możliwe scenariusze i co chcielibyśmy osiągnąć z punktu widzenia rozwiązań otwartościowych.  gdyby byli zainteresowani, to chętnie takie spotkanie zorganizuję.

  Jarek, to nie jest tak, że nie mamy jak dotrzeć - MEN opracowuje koncepcję wewnętrznie, ale konsultuje ją z MAiC - do którego ja mam dojście z ramienia Rady Informatyzacji. z tego co wiem jest duza szansa, ze dojdzie do sformalizowania wspolpracy MEN / MAiC, a MAiC, jak wiadomo z dotychczasowego "track record" chętnie konsultuje pomysły. mam też nadzieję, że może powstanie jakis stały zespół ekspercki na potrzeby tego projektu. byłbym więc dobrej myśli.

  pozdrowienia,

  Alek