[Koalicja-l] MEN - reformy

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Pon, 16 Sty 2012, 11:04:32 CET

Witajcie,

Rysiek, jakie rozwiązania masz na myśli (hardware? software? zasoby?)?
jeśli chodzi o treści, to rzeczywiscie jest szansa, że e-podreczniki
będą robić przede wszystkim komercyjne wydawnictwa. ale chodzi o to,
zeby zagwarantowac np. zeby przetargi nie wykluczały graczy pozarynkowych.

jesli chodzi o serwisy edukacyjne, to tu raczej dużym graczem jest ORE /
Scholaris - i paradoksalnie, mimo wszystkich wad tej instytucji,
przekonanie go do otwartości wydaje mi się bardziej realne niż
korporacyjnego dostawcy platform edukacyjnych (co nie znaczy, że będzie
łatwo).

natomiast jeśli chodzi o sprzęt, to rozumiem, że masz na myśli
niewykluczanie linuksa, albo np. spraw takich, jak OLPC. to wydaje mi
się b. trudne, ale nie niemożliwe. to co mi się wydaje dużo latwiejsze,
to "wpychanie" WiOO na dowolny system operacyjny, w postaci programów
WiOO (czyli np. Firefox nie Explorer), a w wersji bardziej zaawansowanej
jakichs rzeczy typu "linux on a stick".

teraz widzę, pisząc to, że powinniśmy zrobić jakieś wspólne, wewnętrzne
spotkanie na ten temat, i przedyskutować możliwe scenariusze i co
chcielibyśmy osiągnąć z punktu widzenia rozwiązań otwartościowych.
gdyby byli zainteresowani, to chętnie takie spotkanie zorganizuję.

Jarek, to nie jest tak, że nie mamy jak dotrzeć - MEN opracowuje
koncepcję wewnętrznie, ale konsultuje ją z MAiC - do którego ja mam
dojście z ramienia Rady Informatyzacji. z tego co wiem jest duza szansa,
ze dojdzie do sformalizowania wspolpracy MEN / MAiC, a MAiC, jak wiadomo
z dotychczasowego "track record" chętnie konsultuje pomysły. mam też
nadzieję, że może powstanie jakis stały zespół ekspercki na potrzeby
tego projektu. byłbym więc dobrej myśli.

pozdrowienia,

Alek