[Koalicja-l] ACTA Blackout

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 16 Sty 2012, 01:40:15 CET

W dniu 16 stycznia 2012 00:19 użytkownik Michał 'rysiek' Woźniak
<rysiek w fwioo.pl> napisał:
> Hej,
>
> Dzięki za Wasze głosy w tej dyskusji. Zaczynam się coraz bardziej
> skłaniać do tego, by akcję faktycznie przełożyć na inny termin.
> Decyzja ma zapaść jutro. Dam znać.
>
> Do Drogich Wikipedystów mam w takim razie pytanie: ile czasu potrzeba
> by była realna szansa podjęcia decyzji w sprawie takiego black-outu,
> gdybyśmy chcieli go robić w przyszłości?

Minimum 3 tygodnie licząc od rozpoczęcia wątku w kawiarence Wikipedii
- samo głosowanie w sprawie tak precedensowej jak użycie Wikipedii do
protestu społecznego może zostać ustalone na tydzień. Jak dotąd żadna
Wikipedia oprócz włoskiej nie robiła takiego czegoś. We włoskiej
sprawa bezpośrednio dotykała samej Wikipedii - więc oni tam właściwie
walczyli we własnej obronie. We Włoszech próbowano wprowadzić prawo,
które nakazywało natychmiast i bez instancji odwoławczej zamieszczać,
pod groźbą odpowiedzialności karnej. sprostowania na głównej stronie
serwisu, jeśli ktoś się jakimś wpisem poczuje dotknięty - będzie
uważał, że zostały naruszone jego dobra osobiste.