[Koalicja-l] Polski Kalkulator DP

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 9 Sty 2012, 18:26:39 CET

W dniu 9 stycznia 2012 15:53 użytkownik Tomasz Kozłowski
<odder.wiki w gmail.com> napisał:
> "Kalkulator" śmiga bardzo ładnie, ale chyba największym brakiem, jaki
> zauważyłem, to zero pomocy dla użytkowników, którzy nie orientują się w
> czeluściach prawa autorskiego.
>
> Dla laika pytanie: "Czy dzieło jest utworem, wykonanym sposobem
> fotograficznym lub do fotografii podobnym, które upubliczniono w Polsce
> przed 4 lutego 1994 i na utworze nie uwidoczniono wyraźnie zastrzeżenia
> prawa autorskiego?" może okazać się dość niewygodne, dlatego byłoby fajnie,
> gdyby przy każdym pytaniu znajdowała się ikonka (i), po kliknięciu na którą
> [...]

Zrób może listę tych pytań, które wydają się Ci się trudne, to dorobię
do nich jakieś krótkie teksty wyjaśniające. Można by też jakoś
pomyśleć o podpięciu wyjaśnień, które kiedyś Pan Barański i Krzysiek
Siewicz przygotowali dla Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Jak_unika%C4%87_podejrze%C5%84_o_NPA#Porady_praktyczne

Niestety - na wiele pytań w takim kalkulatorze i tak nie ma prostych
odpowiedzi, nawet jak się te pytania dobrze rozumie - jak
przedstawiałem schemat blokowy tego kalkulatora to zawsze ostrzegałem
o tym fakcie. Np. nie ma prostej odpowiedzi na to co to jest materiał
urzędowy, a nawet odpowiedź już na zdawałoby się proste pytanie nr. 1
"Czy mamy do czynienia z przejawem działalności twórczej o
indywidualnym charakterze?" - w wielu konkretnych przypadkach nie jest
wcale takie banalne... - patrz chociażby odpowiedzi w tym linku
powyżej na pytanie czy fotografie zwierząt z foto-pułapek są utworami
czy też nie :-)