[Koalicja-l] Wikipedia na zaliczenie

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 12 Paź 2010, 12:44:02 CEST

W dniu 12 października 2010 10:37 użytkownik Krzysztof Trzewiczek
<krzysztof w trzewiczek.info> napisał:

> Oczywiście będziemy zachęcali studentów do założenia własnych profili na
> Wikipedii, żeby było odnotowane, że to oni są autorami hasła. Zdecydowaliśmy
> się jednak na stronę zajęć najpierw, żeby czuli się komfortowo, że są na
> stronie do której dostęp mają tylko oni. Pamiętam, że moje pierwsze edycje
> na wikipedii były dość przerażające, bo jak coś źle kliknę to się opublikuje
> na poważnym portalu wiedzy. Ja będę czuwał nad przenoszeniem haseł, więc
> zrobimy wszystko, żeby było dobrze, a w razie problemów będziemy prosili
> [...]

No tak - ale problemem jest masowe używanie szablonów w Wikipedii,
które są specyficzne tylko dla niej. Będziecie mieli mnóstwo
dodatkowej technicznej pracy - albo z przeniesieniem wikipedyjnych
szablonów do Was (które mają często strukturę piętrową, to znaczy
jeden szablon odwołuje się do innego, a ten jeszcze do innego i żeby
wszystko działało trzeba je przenieść wszystkie) , albo po
przeniesieniu z "oszablowaniem" artykułów w Wikipedii. Gołe
"MediaWiki" tych szablonów nie zawiera. Łatwiej jest od razu pisać w
Wikipedii - w brudnopisach. Brudnopisów nikt nie rusza, chyba, że sam
ich autor poprosi kogoś o pomoc. Po napisaniu hasła, przeniesienie ich
z brudnopisu do właściwego miejsca to dwa kliknięcia.