[Koalicja-l] Wikipedia na zaliczenie

Jacek Zadrożny jacek.zadrozny w post.pl
Wto, 12 Paź 2010, 10:56:00 CEST

-----Original Message-----
From: koalicja-l-bounces w koed.org.pl [mailto:koalicja-l-bounces w koed.org.pl]
On Behalf Of Krzysztof Trzewiczek
Sent: Tuesday, October 12, 2010 10:27 AM
To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
Subject: Re: [Koalicja-l] Wikipedia na zaliczenie

  Witam,
> JZ: chociaż to nie będzie polityczne, ale mam inną wątpliwość. Otóż ta
> metoda *zmusza* do wyzbycia się swoich praw autorskich do tekstu
> (materiału). Rozumiem bowiem, że jeżeli ktoś nie udostępni materiału
> na wolnej licencji poprzez opublikowanie go na Wikipedii, to nie zaliczy.

Nie nie - to nie jest tak, że jak studentka powie, że nie chce tak zaliczać
i woli napisać tradycyjną pracę, żeby mogła ją później opublikować, to nie
zaliczy zajęć i zostanie wstawiona na noc w dyby. To jest forma, na którą
studenci zareagowali dość entuzjastycznie i jak na razie nikt nie zgłaszał
żadnych zastrzeżeń. Bardziej jest to robione w klimacie przyłączenia się do
budowania pewnej wiedzy na temat wąskiego wycinka historii sztuki, niż
zestaw restrykcyjnych wytycznych pod hasłem "Albo tak, albo nie ma
zaliczenia".

JZ: w takim razie wycofuję wątpliwości i przepraszam. Jakoś mi to zabrzmiało
jak jedyna forma zaliczenia.
JZ