[Koalicja-l] Wikipedia na zaliczenie

Krzysztof Trzewiczek krzysztof w trzewiczek.info
Wto, 12 Paź 2010, 09:40:22 CEST

  Witam wszystkich,

Od tego roku akademickiego moja żona prowadzi zajęcia na UJ na temat
amerykańskiej awangardy tanecznej lat 60 i 70. Udało mi się ją namówić,
żeby w ramach zaliczenia tego przedmiotu (a jest to zwykłe
konwersatorium dla studentów 2-3 roku) studenci nie pisali tradycyjnej
pracy zaliczeniowej tylko hasło na Wikipedię dotyczące tej dziedziny (w
chwili obecnej to zagadnienie nie jest jeszcze na polskiej Wikipedii
obszernie opracowane). Okazało sie, że studenci dość pozytywnie
zareagowali na taką propozycję, podobnie jak promotor mojej żony prof.
D. Kosiński. Postawiliśmy stronę zajęć na oprogramownaiu MediaWiki, więc
hasła przygotowywane będą najpierw w przestrzeni "dla studentów", a
następnie po zatwierdzeniu przez prowadzącą przenoszone znaną wszystkim
kombinacją klawiszy do Wikipedii.

Mam jednak trzy pytania:

1. Czy na waszą wiedzę i intuicję nie będzie jakiś "przewałów" prawnych
z tego powodu? Nie chcielibyśmy w ten sposób narobić kłopotów Wikipedii
oraz wejść w konflikt z uniwerem.

2. Czy jest ktoś na liście, kto też tak robił? Jak to wyglądało koniec
końców? Czy studenci przykladali się do tych haseł?

3. Czy jeśli nie ma problemów prawnych to może można by taką kampanię
promocyjną dla Wikipedii zrobić?

Pozdrawiam mocno,
Krzysztof