[Koalicja-l] BN tez godzi w dozwolony użytek

Jaroslaw Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Czw, 25 Lut 2010, 17:29:39 CET

Bożena Bednarek-Michalska pisze:

> Co do terminali, to jest to wyjatek dla bibliotek i jest bardzo dobry
> nie ma co go ruszac, ale prawo autorskie w tym punkcie nie precyzuje
> nic, w szczegolnosci nic na temat kopiowania wszyscy ze strachu
> zakladaja obostrzenia
> bo ciagle slysza, ze kopiownie jest nielegalne - ktos z cala
> świadomoscia uzywa takich okresleń.

Tak, masz racje. Ja rozumiem troche o co chodzi. Makowski chce miec
ksiazki w PDF, bo musi zachowywac, a z kolei Marciuszuk chce sprzedawac.
Rozumiem, ze szukali gruntu wspolnego, bo obaj siebie nawzajem
potrzebuja. Znalezli go w taki sposob. Rozumiem, ze nas to nie
satysfakcjonuje. Byc moze warto opublikowac stanowisko w tej sprawie,
wskazujac na zakres udostepniania plikow cyfrowych w bibliotekach,
przepisy prawa i okreslona tradycje.

Lipszyc