[Koalicja-l] BN tez godzi w dozwolony użytek

Czw, 25 Lut 2010, 14:55:38 CET

chodzi o to, ze biblioteki sie pogubily nieco, tam sa cytowane 2
stanowiska biblioteczne + nieznany mi bliżej regulamin BN

ogolne stanowisko + biblioteki akademickie pisza, ze kopiowania ma byc
dopuszczone, ale BN juz ma restrykcyjne zapisy w tym regulaminie i to
mnie niepokoi, bo dozwolony uzytek nie moze byc zagrozony w zadnym
razie.

Co do terminali, to jest to wyjatek dla bibliotek i jest bardzo dobry
nie ma co go ruszac, ale prawo autorskie w tym punkcie nie precyzuje
nic, w szczegolnosci nic na temat kopiowania wszyscy ze strachu
zakladaja obostrzenia

bo ciagle slysza, ze kopiownie jest nielegalne - ktos z cala
świadomoscia uzywa takich okresleń.

Wydawcy tak narzekaja na swoja dole i brak zyskow, ale nigdy nie
napisali ile pienieedzy rocznie do nich splywa z ministerstw, uczelni,
fundacji z grantów i pieniedzy publicznych, ja chetnie zobaczylabym
takie zestawienie

nie bron Marciszuka, bo jest postawa jest bardzo rygorystyczna i
nieprzyjazna dla czytelnikow