[Koalicja-l] Kongres Obywatelski i panel KOED

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Wto, 16 Lut 2010, 12:19:06 CET

witajcie,

dobor osob zalezy od tego, jaki ma byc cel tej dyskusji.

jedna opcja to rzeczywiscie zaprosic przedstawicieli rzadu zeby
"przepytac" ich w kwestii dzialania domeny publicznej w Polsce. punktem
odniesienia moglyby byc zapisy Manifestu Domeny Publicznej. wtedy
potrzeba jednak kogos w miare "decyzyjnego". Juliusz Braun wydaje mi sie
dobra osoba, bo z tego co wiem uczestniczyl w pracach nad ustawa o
prawie autorskim w 1994 roku.

zupelnie inny bedzie panel, jesli chodzi o to, zeby ciekawie porozmawiac
o domenie publicznej i dostepnosci kultury / wiedzy / informacji.

Jesli chodzi o Anie Wotlinska - proponuje nie mieszac kwestii -
otwartosc programu edukacji kulturalnej i domena publiczna to jednak nie
to samo. W pierwszym przypadku rozmawialibysmy o zasadzie publicznego
dostepu do publicznie finansowanych tresci - w drugim rozumiem ze chodzi
o kwestie zwiazane z okresem obowiazywania praw, mozliwoscia
przenoszenia tresci do domeny, itd.

pzdr,

alek

--