[Koalicja-l] Jakie wskazniki wynikow?

Jacek Zadrożny jacek.zadrozny w post.pl
Pią, 12 Lut 2010, 09:54:37 CET

-----Original Message-----
From: koalicja-l-bounces w koed.org.pl [mailto:koalicja-l-bounces w koed.org.pl]
On Behalf Of Jaroslaw Lipszyc
Sent: Friday, February 12, 2010 9:45 AM
To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
Subject: Re: [Koalicja-l] Jakie wskazniki wynikow?

Bożena Bednarek-Michalska pisze:
> jesli chesz liczyc wykorzystanie, to trzeba podawac liczbe downloads,
> lub liczbe cytowan, co widzi Google Scholar

Pewnie bardziej mi chodzi o liczbę cytowań, ale Scholar widzi tylko
publikacje naukowe, a już np. użycia zdjęcia w Wikipedii nie. A tu chodzi o
wszystkie wykorzystania. W przypadku małych projektów można pewnie ręcznie
liczyć i sprawdzać po linkach przychodzących, ale w dużych projektach jest
to niemożliwe (bo potencjalnie mogą to być setki i tysiące użyć jakiegoś
zdjęcia w innych serwisach).

JZ: no więc jest coś do zrobienia: system wspierający taki proces zbierania
informacji. O tyle będzie jeszcze kłopot, że przecież nie wszystko jest w
sieci. Fotografię mozna wydrukować w książce, na plakacie, kalendarzu itp.
__
Jacek Zadrożny
http://zadzior.wordpress.com