[Koalicja-l] Zdjęcia przedwojennej Warszawy

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Nie, 7 Lut 2010, 22:15:46 CET

W dniu 7 lutego 2010 14:11 użytkownik Bożena Bednarek-Michalska
<b.michalska w bu.uni.torun.pl> napisał:
> mnie sie wyswietlilo przy mapie:
>
> Prezentowana w naszym serwisie internetowa mapa Warszawy ma charakter
> wyłącznie poglądowy i w żadnym razie nie może być traktowana jako dokument
> oficjalny. Nie może też być podstawą jakichkolwiek czynności
> administracyjnych czy urzędowych. Mapa ani żadna jej cześć bez pisemnej
> zgody Prezydenta m.st.Warszawy nie może być wykorzystywana w systemach
> odtwarzalnych bądź reprodukowana jakimkolwiek sposobem: fotograficznym,
> mechanicznym lub innym.

Z lekka się pogubiłem. Generalnie do zdjęć wykonanych w 1935 r.  przez
Wydział Aerofotogrametryczy PLL LOT z pewnością wygasły majątkowe
prawa autorskie, bo to są wszystko anonimowe dzieła, a do takich dzieł
wygasanie liczy się od dnia publikacji a nie śmierci ostatniego,
żyjącego autora. Czyli źródłowe zdjęcia są w domenie publicznej.
Google, czy Urząd Miasta, czy ktokolwiek inny nie może sobie do nich
rościć jakichkolwiek praw i może je też sobie udostępniać nie pytając
się kogokolwiek o zgodę. Co innego mapa sporządzona przez jakąś
jednostkę miasta na podstawie tych zdjęć. Do samej mapy jako takiej
Urząd może mieć pełne prawa autorskie i decydować o zasadach jej
udostępniania. Oczywiście ktoś inny, na podstawie tych samych zdjęć
może sobie zrobić własną mapę i udostępnić na takie licencji jaka
tylko mu się spodoba.