[Koalicja-l] Zdjęcia przedwojennej Warszawy

Władysław Majewski wladek.majewski w gmail.com
Sob, 6 Lut 2010, 12:11:46 CET

Alku,

> czy ja też mogę otrzymać te zdjęcia, tak samo jak Google? I jakie są do
nich prawa?

odpowiedź na to pytanie również znajdziesz w google:
http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapa/Mapa.aspx?service=Historical

Informacje o projekcie:
http://www.um.warszawa.pl/bgik/index.php?id=162

Na tej stronie nie ma informacji o prawach rozpowszechniania, ale zgodnie z
informacjami podawanymi przez dyrekcję Biura Geodezji i Katastru Urzędu m.st.
Warszawy na wewnętrznych naradach jednostek Urzędu poświęconych projektowi
Warszawskiego Systemu Informacji o Terenie warstwy mapy i ortofotomapy
historycznej (których w trakcie opracowania jest znacznie więcej niż dotąd
opublikowano) traktowane są jako integralna część państwowego zasobu
geodezyjnego, udostępnianego w serwisie http://geoportal.pl na zasadach
wynikających z dyrektywy INSPIRE. W największym skrócie zgodnie z tymi
zasadami wszelkie dane geograficzne są ogólnodostępne dla celów prywatnych i
niekomercyjnych, natomiast wymagają wniesienia opłat za prawo wykorzystania
ich w publikacjach komercyjnych i do celów urzędowych (np. do planowania i
budowy inwestycji).

Przekażę kolegom z BGiK sugestię o sprecyzowanie tych zasad wprost w
serwisie mapa.um.warszawa.pl

Pozdrawiam

WMaj