[Koalicja-l] Wykorzystanie panstwowych map

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 21 Lis 2009, 17:48:58 CET

W dniu 21 listopada 2009 16:38 użytkownik Jarosław Lipszyc
<jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl> napisał:
> Kochani,
>
> starania mojej fundacji by Glowny Geodeta Kraju wyrazil zgode na
> udostepnienie niewielkich fragmentow map na wolnych licencjach dla potrzeb
> projektu WOlne Podreczniki nie zostaly uwienczone powodzeniem. Sprawe
> szczegolowo raportuje Vagla:
> http://prawo.vagla.pl/node/8764

No to pozostaje użycie przedwojennych map. Prawa autorskie do map jako
dzieł zbiorowych wygasają w 70 lat po ich pierwszym wydaniu. Ew. można
użyć niemieckie, przedwojenne tageblatty. Można też użyć amerykańskie
mapy topograficzne wydawane przez USCG (może nawet znajdzie się tam
mapy Polski :-) ) albo jakieś inne zgromadzone w Wikimedia Commons:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Topographic_maps

Większość map stosowanych w Wikipedii bazuje na tych z USCG.

Ew. można się zwrócić do np: targeo albo innej takie firmy o
uwolnienie próbki ich map.