[Koalicja-l] Academica - Cyfrowa Wypożyczalnia Publikacji Naukowych

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Wto, 17 Lis 2009, 23:19:03 CET

Witajcie,

i wybaczcie, że sam sobie odpowiem :)

Sprawa jest o tyle ciekawa, że projekt planuje wprowadzenie technicznych
zabezpieczeń uniemożliwiających kopiowanie książek w kolekcji - jak
rozumiem w efekcie będą one dostępne wyłącznie w komputerach
działających wewnątrz bibliotek i w wewnętrznych sieciach, bez
mozliwosci tworzenia kopii lokalnej. Sęk w tym że w ramach dozwolonego
użytku czytelnik w bibliotece powinien móc zrobić sobie kopię utworu
(nie wiem czy całego, nie wiem jak działa analogia do kwestii kserowania
w bibliotekach - która zresztą nie jest dla mnie jasna).

Ciekawe więc, jak się to potoczy.

Pozdrowienia,

Alek

--