[Koalicja-l] Dotacje do zakupow egzemplarzy fizycznych...

Jarosław Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Śro, 29 Kwi 2009, 11:20:51 CEST

PAP donosi, ze w tym roku ponad 100 milionow z budzetu MEN pojdzie na
zakup egzemplarzyh ksiazek:

104 mln zł na podręczniki
<http://rynek-ksiazki.pl/aktualnosci/104-mln-zl-na-podreczniki_19795.html>
Rząd dofinansował „Wyprawkę szkolną”
Ok. 550 tys. uczniów będzie mogło w tym roku skorzystać z dofinansowania
zakupu podręczników w ramach rządowego programu „Wyprawka szkolna” –
poinformowała Polska Agencja Prasowa. Na realizację programu
przewidziano 104 mln zł. Najwięcej mogą dostać gimnazjaliści i uczniowie
średnich szkół artystycznych – wynika z komunikatu Centrum
Informacyjnego Rządu, opublikowanego po poniedziałkowym posiedzeniu Rady
Ministrów.

To standardowe dofinansowanie, ale przypomnialo mi, ze w zeszlym roku
150 milionow poszlo na plyty do nauki jezykow obcych:
http://edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=572&Itemid=32

Koszt produkcji jednego podrecznika dla wydawcy to niecale 100000
zlotych. To oznacza, ze za takie pieniadze moznaby sfinansowac powstanie
lub zakupy praw do kompletu podrecznikow dla jednej klasy. Po zakupie
praw podreczniki moglyby byc dostepne za darmo w formie elektronicznej
lub po kosztach druku (w zaleznosci od jakosci papieru i druku od 4 do
10 zlotych za egzemplarz) w wersji papierowej...

Ciekaw jestem Waszych opinii na ten temat - czy i jak Ministerstwo moze
zmienic logike zakupow materialow edukacyjnych? Jak MEN do tego
naklonic? Czy to ma sens?

Jaroslaw Lipszyc