[Koalicja-l] Po konferencji

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 27 Kwi 2009, 15:48:47 CEST

W dniu 27 kwietnia 2009 15:25 użytkownik Jarosław Lipszyc
<jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl> napisał:
> Wybory do prezydium odbywaja sie cyklicznie, na tym polega demokracja. Nowi
> członkowie koalicji automatycznie wchodza do Rady, i glosuja na czlonkow
> Prezydium w momencie wyborow. Dokladnie tak to sie odbylo w momencie
> powolania Koalicji, co mozesz Tomku sprawdzic w dokumentach :-)
>
> Twoja propozycja "ze sie nie przyjmie nowych do prezydium" jest
> nieakceptowalna, niezgodna z duchem Koalicji, i niezgodna z naszym statutem.

Pisałem w sensie, że _na razie się ich nie przyjmie_ do prezydium
choćby z tego powodu, że nie ma wciąż regulaminu działania tego ciała,
ani też nie ma regulaminu działania rady. Z tymże do Rady
przedstawiciele wchodzą automatycznie, bo tak stanowi przyjęte przez
nas porozumienie, więc tu nie ma żadnych wątpliwości.

> Stanowczo tez podkreslam, ze opinia Tomka w zadnym wypadku nie jest
> stanowiskiem Koalicji i gleboko sie z nia nie zgadzam. Czlonkowie Koalicji
> ktorzy ja zakladali maja dokladnie takie same prawa jak czlonkowie ktorzy do
> nas dolaczaja, i kandydaci pochodzacy spoza organizacji inicjatywnych beda
> wchodzic do prezydium w normalnym wyborczym trybie.

Taki był też sens mojej wypowiedzi. Problem jest jedynie w tym, że na
mamy aktualnie żadnego trybu wyborczego. Przy czterech członkach Rady
i czterech członkach Prezydium to nie miało znaczenia, bo de-facto oba
ciała były osobowo jednym i tym samym.

> Jesli nasza Koalicja ma cokolwiek zdzialac musi sie oprzec na solidnych
> demokratycznych podstawach.

Dokładnie tak. I w tym duchu też w gruncie rzeczy pisałem, choć może w
mało elegancki sposób. Po przyjęciu nowych członków będzie na pewno
trzeba z nimi uzgodnić regulamin wyboru  i pracy obu ciał wymienionych
w "porozumieniu" i dopiero potem przeprowadzić wybory. Alternatywnie
jeszcze w obecnym składzie szybko przyjmiemy stosowne regulaminy i
przyjmiemy już nowych członków stawiając ich przed faktem dokonanym
trybu i terminu owych wyborów, a do czasu tego terminu prezydium
będzie działało w starym składzie.