[Zabytki-l] Współpraca z NID / udostępnienie danych

Wiktor Niesiobedzki osm w vink.pl
Wto, 17 Mar 2015, 22:19:46 CET

Cześć,

Prowadziłem ostatnio rozmowy z NID w zakresie udostępnienia danych,
które m.in. można obejrzeć pod adresem:
http://geoportal.nid.pl/nid/

Generalnie, z moich rozmów wynika, że w systemie zgromadzone są
dokładne informacje o ok 85%-90% zabytków, w tym lokalizacje,
geometria budynków oraz nowa taksonomia obiektów.

To co udało mi się osiągnąć, to uzyskać mapowanie numerów NID, które
otrzymaliśmy wcześniej na numery InspireID. Jednak nie zmienia to
zasadniczo sytuacji odnośnie informacji o lokalizacji zabytków.

Umówiłem się na kolejne spotkanie 31.03 i chciałbym przyjść z jakąś
konkretną propozycją, co społeczność może dać. Z tego co słyszałem,
pewnie w tym roku nie będzie konkursu, ale pytanie - co moglibyśmy dać
np. w następnym roku.

To co przychodzi mi do głowy to:
1. Wysokiej jakości zdjęcia zabytków dostępne na otwartej licencji
2. Logo NID na stronie konkursu
3. Kategorii konkursu, w której NID określi warunki
4. Zaproszenie dyrektora na rozdanie nagród

To co bym chciał otrzymać w zamian - to lista zabytków z lokalizacjami
+ kategoryzację + uaktualnienia.

Jakieś pomysły, wnioski, dezyderaty?

Pozdrawiam,

Wiktor