[Zabytki-l] Porządkowanie danych o zabytkach

Wiktor Niesiobedzki priv w vink.pl
Śro, 18 Cze 2014, 21:31:49 CEST

Cześć,

Zwykle udzielam w projekcie OpenStreetMap, gdzie czasem dorzucam informacje
o zabytkach, posiłkując się między innymi danymi projektu WikiLubiZabytki
(co jest zabytkiem i gdzie tego szukać). Ostatnio zrobiłem skrypt, który
porównuje:
- otagowanie zdjęć w mediawiki commons, które mają szablon {{Zabytek
nieruchomy|*}}
- listą zabytków, która jest dostępna na
https://tools.wmflabs.org/heritage/api/api.php

I mam z tego następujące wyniki:
1. Zbiór zdjęć na wmflabs, które nie mają {{Zabytek nieruchomy|*}}
2. Zbiór zdjęć na commons, które nie mają informacji w wmflabs, że zdjęcie
istnieje
3. Zbiór zdjęć na commons, które mają współrzędne, a w wmflabs nie
znalazłem współrzędnych

Do tego, dla zabytków, dla których nie ma współrzędnych ani w wmflabs, ani
w commons, próbuję na podstawie adresu podanego na wmflabs podać
orientacyjną lokalizację zabytku.

W efekcie - generuję jeszcze 3 zbiory w formacie gpx:
- zabytki ze zdjęciami i lokalizacją (na wmflabs lub commons) - to w celach
turystycznych
- zabytki z lokalizacją, ale bez zdjęcia - jako lista obiektów do
sfotografowania
- zabytki z przypuszczalną lokalizacją - obiekty do znalezienia i
wprowadzenia

Ponieważ nie wiem, które źródło jest masterem, a z bot'ami na wikipedii też
mam małe doświadczenie (poza tym, który teraz grzebie po commons), to
proszę o pomoc, jak najlepiej wyrównać wiedzę miedzy rożnymi zbiorami, oraz
czy są zainteresowani listą przypuszczalnych lokalizacji obiektów.

Pozdrawiam,

Wiktor Niesiobędzki