[Zabytki-l] Nowi koordynatorzy Wiki Lubi Zabytki

Ewa Caban ewka.caban w gmail.com
Czw, 21 Mar 2013, 21:30:56 CET

Jeżeli NID wprowadza ID to one tylko porządkują bazę NID-owską. Pod
względem prawnym ważny jest numer nadany w decyzji wpisującej do rejestru
zabytków nadany przez odpowiedniego konserwatora zabytków, przy czym
wojewódzcy konserwatorzy zwykle posługują się tym najnowszym. Jeżeli
zaczniemy na listy zabytków wprowadzać jeszcze ID nadane przez NID to
dopiero będzie zamieszanie. Uważam, że nie należy przejmować się różnicami
tylko stosować taką numerację, jaką stosują wojewódzcy konserwatorzy
zabytków.
Przy okazji - zauważyłam, że w hasłach często używa się sformułowania
"budynek wpisany do rejestru NID", powinno być "rejestr zabytków" lub
ewentualnie "rejestr zabytków województwa ....... ".

Pozdrawiam wszystkich a Nowym Koordynatorom życzę owocnej pracy

Ewa Caban
Śląskie Centrum Dziedzictwa Kulturowego w Katowicach