[Zabytki-l] Upload wizzard

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 1 Wrz 2012, 22:22:06 CEST

W dniu 1 września 2012 22:06 użytkownik Rosewood <rosewood w gazeta.pl> napisał:
> W  szablonie  do  wysyłania jest coś nie tak z województwem i
> gminą. Wysłałam kilka fotek i musiałam ręcznie dopisywać województwo i
> gminę.  Jeśli się tego nie zrobi, zdjęcia są w złych kategoriach a na
> pewno  nie  widać  ich  w  wykazach.
>
> Gdy  nowy  uczestnik  chce  zobaczyć,   jakich  fotek  brakuje z danej
> gminy,  to   wchodzi przez spis zabytków. Klika link "Zobacz przesłane
> już    zdjęcia   zabytków"   -   i  widzi  tylko stare fotki wysłane w
> poprzednich latach i ręcznie skategoryzowane wg gmin i powiatów.

> [...]

Problem leży w szablonie "zabytek" na Commons. On ma trzy parametry
(numer, województwo, gminę/powiat), a przygotowany przez Wikimedia
Foundation kreator daje możliwość podania maksymalnie dwóch danych,
dlatego do szablonu wpada nazwa województwa i numer zabytku. Gminę
niestety trzeba wpisać ręcznie. Szablon zabytek nie dopisuje do
żadnych kategorii - bo tego automatem się nie da zrobić - głównie
dlatego, że w Commons brakuje konsekwencji kategoryzowania zabytków.
Czasami są kategorie dla gmin, czasem dla poszczególnych zabytków są
osobne kategorie, a czasem jeszcze  nie ma kategorii dla gmin tylko są
dla powiatów. Należy też wziąć pod uwagę fakt, że mamy w Polsce 64
powiaty grodzkie, które nie są podzielone na gminy, tylko na
wewnętrzne jednostki pomocnicze (dzielnice, osiedla), które sobie
ustalają rady miast. Także nie da się automatem pokateryzować
dokładnie zdjęć zabytków - trzeba to robić ręcznie, a zmuszanie
uczestników konkursu aby to robili praktycznie by im uniemożliwiło
uploadowanie zdjęć.

Tabele w Wikipedii oczywiście nie aktualizują się magicznie same.
Pewnie ten pomysł z linkiem z tabeli do uploadu sugeruje użytkownikom,
że jak załadują, to zdjęcie powinno "samo" wpaść do tabeli we właściwe
miejsce...  IMHO można by przynajmniej zmienić kod szablonu "zabytek"
w taki sposób aby na czas konkursu przynajmniej nie straszył
ładujących, że coś źle zrobili i nie wyświetlał tego komunikatu, że
brakuje województwa czy gminy.