[Zabytki-l] Centrum Cyfrowe

Alek Tarkowski atarkowski w centrumcyfrowe.pl
Wto, 22 Maj 2012, 11:33:01 CEST

jeśli Stanisławie uważasz że powodem niewspółpracowania jest za duży
rozmiar pliku na naszej stronie, to dla mnie świetna wiadomość - skoro
nie widzisz większych problemów :)

Nikt nie jest doskonały, i wydaje mi się, że chcąc się otwierać na nowe
środowiska powinniście o tym pamiętać.

i właśnie po to chcemy dodawać dane do Wikipedii, bo na 100% przetrwa
dłużej niż nasz projekt (któremu życzę 100 lat). tylko chciałbym
współpracując uniknąć sytuacji w której albo my dodajemy kiepskie
treści, albo wy niepotrzebnie usuwacie dobre zasoby, bo coś się wam nie
podoba.

Jednocześnie dziękuję za tę uwagę, naprawimy sprawę - to zapewne wina
Wordpressa, ktory nie informuje redaktorow ze skalowanie nie zmniejsza
rozmiaru pliku (co powinno byc funkcja interfejsu).

Alek

On 20/05/12 13:44 , staszek wrote:
> Nie będÄ
c członkiem Stowarzyszenia Wikimedia Polska nie będę
> sugerował formy współpracy (lub braku takowej)
> z Centrum Cyfrowym, chcę jednak zwrócić uwagę na pewne aspekty ich
> projektu, mi (jako wikipedyście) nieodpowiadajÄ
ce:
> 1. Na stronie http://centru
> <http://centrumcyfrowe.pl/projekty/otwarte-zabytki/>mcyfrowe.pl/projekty/otwarte-zabytki/
> <http://centrumcyfrowe.pl/projekty/otwarte-zabytki/> jest zdjęcie z
> wiki wstawione tak, że strona ładuje się
> wyjÄ
tkowo długo (przeskalowanie zdjęcia pozostawiono
> przeglÄ
darce). Dla mnie oznacza to, Ĺźe Centrum (podobno) Cyfrowe nie
> radzi sobie ze stronÄ
 technicznÄ
 przy prezentowaniu zdjęć.
> Jak duĹźy i niepotrzebny ruch na serwerach wiki (i łÄ
czach)
> wygenerujÄ
, gdy pokaĹźÄ
 ponad 60.000 zdjęć zabytków, być
> może większych
> od zdjęcia z artykułu (oryginał wg. info na stronie zdjęcia:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Dw%C3%B3r_w_Baran%C3%B3wce_11.jpg ma tylko
> 1,37 MB)? Czy to ma szansę działać?
> 2. Wikipedia zapewne będzie istnieć jeszcze jakiś czas. Jak
> długo będzie istniał projekt "Wolne zabytki" (podobnych jest już
> sporo, chociaĹź sÄ
 to zazwyczaj inicjatywy lokalne).
> Pozdrawiam,
> Stanisław Nowak, roweromaniak wielkopolski

dr Alek Tarkowski
koordynator / public lead
Creative Commons Polska / Poland
www: http://creativecommons.pl